Tuesday, April 3, 2007

Madness?! This is lame!!!!!!


Ok. Trebuie sa ma impac cu gandul ca am pierdut 117 minute din viata uitandu-ma la celebrul, nemaivazutul, incredibilul film "300". Cele 117 minute, asa cum am aflat mai tarziu, ar fi putut fi lejer reduse la doar 65 de minute, daca regizorul nu ar fi aplicat slow motion la orice faza din film. Nu exista nota potrivita pentru acest film. De ce? Pai pentru simplul motiv ca nu se pot pune note negative.
Sa lasam faptul ca adevarul istoric a fost masacrat. Scuza: ca de fapt filmul este o adaptare dupa benzi desenate, nu dupa ce s-a intamplat, de fapt si de drept, la Termopile. Sa lasam faptul ca regele Xerxes al persilor era un batranel cu barba mai mare de un cot si nu un metrosexual cu sanse de a intra fara examen de admitere in NBA. Sa lasam faptul ca unii sunt albi, iar altii sunt negri - lucru sesizat de New York Times - in confruntare. Sa lasam ca unii, mai slabi de inger, deja au vazut in acest balon de sapun numit "300" o campanie ascunsa a SUA de a-si "populariza" un eventual atac asupra Iranului. Iar lista ar putea continua.
Ce nu imi convine insa mie sa las asa cum a picat, este completa dezinformare lansata de film in ceea ce priveste sexualitatea spartanilor. Am vazut documentare pe canalul Discovery in care se arata ca femeile spartane se radeau in cap si se imbracau in haine masculine pentru ca numai asa reuseau sa ii mai faca pe sotii lor sa se culce cu ele. (btw, regina Spartei din film este o hottie buna de prezentari de moda). Am citit materiale care citau tot felul de surse istorice in care era mai mult decat evident ca, in societatea puternic masculinizata a Spartei, homosexualitatea era ceva obisnuit, ba chiar incurajata. Mai mult, unii istorici sau filosofi indicau clar ca in armate domnea ca lege faptul ca dispunerea in formatiuni tinea foarte mult de legaturile de dragoste dintre soldati. Iata ce ne spune Xenophon: "... ei dorm langa cei pe care ii iubesc, si stau alaturi de ei in timpul bataliei... Spartanii... ei vad in cei pe care ii iubesc modele de perfectiune, asa ca este considerata o rusine sa isi abandoneze companionii". (traducere adaptata si prescurtata).
Asadar, acesti spartani mandri, al caror rege spune in film, fara sa clipesca, despre atenieni, ca sunt "iubitori de baieti", se iubeau foarte mult intre ei. Ei, bine, mi-am spus eu, poate nu le convine treaba asta pentru ca spartanii sunt "iubitori de barbati". Asa ca, in continuare, pregatita sa lesin de placere in scaun la vederea a 300 de barbati frumosi care se iubesc toti intre ei, mi-am pastrat sperantele. La faza de sex deja am inceput sa imi pun intrebari. Adica mi-am dat seama ca demonul heterosexual din spatele peliculei imi scoate ochii si imi da peste nas. Si, de aici, plictiseala, plictiseala, plictiseala... Am spus ca m-am plictisit teribil?
Ironia este, dupa parerea mea, ca daca ar fi aratat, macar un pic, ce legaturi stranse existau in cadrul formatiunii spartane, poate filmul ar fi fost un pic salvat de la penibil printr-o incarcatura emotionala speciala. Dar nu a fost sa fie.
Ca sa imi treaca dezamagirea, m-am distrat teribil cu parodiile postate pe YouTube si cu discutiile patrunse de ironie si umor de pe Imdb. Vorba unui user la fel de dezamagit, pesemne, ca si mine, care a spus, ca reactie la un filmulet dragut de pe YouTube in care in fundal canta "It's raining men" in timp ce imagini cu pectorali si muschi incordati rulau pe ecran: "Fabulous. I needed that."
Ce mai ramane de spus? "300", rest in peace. Istoria nu isi va aduce aminte de tine.

2 comments:

Sonius said...

Sunt cu totul de acord cu tine. :) Eu m-am prins cum e filmul si am refuzat din start sa ma uit la el...

ratatouille said...

Daaaaa, si eu am fost avertizata, dar am ignorat totul si mi-am luat-o pe drept. :D